Insändare angående Knivstas lokala Decemberöverenskommelse | Sverigedemokraterna Knivsta

Insändare angående Knivstas lokala Decemberöverenskommelse

SD Knivsta skrev nyligen en insändare angående kommunens beskrivning över det politiska klimatet i kommunen.

Nedan kan du läsa insändaren i sin helhet.

Det har noterats att Knivsta kommun har ändrat innehållet på sin webbplats på den sida som informerar kring valresultatet och mandatfördelningen i kommunfullmäktige. Tidigare fanns en formulering kring Knivstas lokala december-överenskommelse, nämligen en mening som förklarade att Knivsta styrs genom samarbete mellan de två minoriteterna Alliansen och Kvartetten.

Det påtalades den 20:e februari i lokala Facebook-grupper att det faktiskt existerar en lokal december-överenskommelse, med hänvisning till kommunens sida. Den 23:e februari togs informationen sidan bort av oförklarlig anledning.

Detta föranleder oss att ställa frågan om december-överenskommelsen i Knivsta fortfarande gäller eller inte.

Om informationen på kommunens sida endast har tagits bort med dunkla motiv att föra medborgare bakom ljuset angående denna överenskommelse så är detta högst anmärkningsvärt då det rimligen borde vara av intresse för medborgarna att veta vilken konstellation som styr kommunen.

Om det är så att överenskommelsen är bruten undrar vi nu vilken politisk sammansättning som styr kommunen.

Tänker höger-minoriteten eller vänster-minoriteten söka samarbete med mittenpartiet Sverigedemokraterna?

Eller är det så att blockpolitiken har upphört?

Det skulle vara på sin plats att läget angående styrningen av kommunen tydliggörs.

Johan Densjö,
2:e Vice ordförande